عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 189
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 1651
بازدید ماه : 5525
بازدید کل : 6025894
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 189
:: باردید دیروز : 225
:: بازدید هفته : 1651
:: بازدید ماه : 5525
:: بازدید سال : 51777
:: بازدید کلی : 6025894

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

اثر تخریبی کیت های کاهش مصرف سوخت و مواد افزودنی به بنزین
شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 15:57 | بازدید : 171 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

اثر تخریبی کیت های کاهش مصرف سوخت و مواد افزودنی به بنزین www.taknaz.ir

 

کیت ها و مواد شیمیایی که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه می شود، نمی تواند اثرگذار در کاهش مصرف سوخت باشد، بلکه در موارد زیادی اثر مخرب زیست محیطی نیز ایجاد می کند.

کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای خودرو با بیان این مطلب، گفت: این نوع از محصولات تنها به منظور سودجویی و سوء استفاده از شرایط افزایش قیمت سوخت عرضه می شود و مخصوصا روی سیستم های انژکتوری مجهز به ECU هیچ اثری ندارند.

وی افزود: کیت هایی که روی مسیر هوای ورودی نصب می شوند، ممکن است در خودروهای کاربوراتوری تاثیر بسیار ضعیفی داشته باشد، اما در موتورهای انژکتوری برخوردار از طراحی روز جهانی، انژکتورها تا جای ممکن به محفظه احتراق نزدیک شده و طراحی سرسیلندر ودریچه ها به گونه ای است که جریان مناسب هوا به سوخت ایجاد می کند؛ لذا این قبیل کیت ها عمدتا" افت عملکرد و بازده تنفسی و راندمان موتور و نیز قابلیت رانندگی خودرو ( کاهش شتاب صفر تا صد ) را در پی دارد.

وزیری اشاره به نوع دیگری از کیت هایی که با ادعای کاهش مصرف سوخت به بازار آمده، گفت: این دسته کیت ها که روی لوله های سوخت نصب می شود، نیز هیچ اثری در کاهش مصرف سوخت نداشته و عرضه کنندگان تنها برای فروش محصولات خود از طرق مختلف تبلیغ می کنند که انتشار کاتالوگ های گوناگون از آن جمله است.

مدیر اجرا و نظارت بر استانداردههای خودرو  افزود: در علم موتور و قوای محرکه، نیز تا کنون در خصوص اثر این قبیل وسایل اضافه مقاله علمی و مورد تایید داده نشده است.

وی موادی را که به سوخت افزوده و با عنوان مکمل و یا قرص کاهش مصرف از آن نام برده می شود، مخرب ترین ماده در اینَ زمینه نام برد و عنوان داشت: این مواد به دلیل افزایش آلایندگی و  اثر عمیق تخریبی و متالورژیکی و زیست محیطی باید صد در صد غیر قانونی از نظر استانداردهای آلایندگی اعلام شود.

وزیری خورندگی و اختلال در ایمنی و عملکرد موتور (EMS) را از دیگر عواقب استفاده از این قبیل افزودنی ها نام برد و رفتار رانندگی را مهم ترین عامل در کاهش مصرف سوخت دانست و از مراجع و نهادهای مرتبط خواست تا به فرهنگ سازی در مورد بهبود رفتار رانندگی در سیکل شهری پر ترافیک با پرهیز از شتاب گیری و ترمز گیری شدید و همچنین در سیکل اتوبان با حرکت ثابت بین 110-90 کیلومتر بر ساعت ، اقدامات لازم از نگاه آموزشی و امکانات ایاب و ذهاب بیشتر  بعمل آورند .

وی اظهارداشت : اگر اینگونه وسایل و ادوات مورد تایید قرار می گرفت قطعا" در خطوط تولید کلیه خودروسازان معتبر جهانی با توجه به رقابت پذیری در کاهش مصرف سوخت و ارتقاء سطح آلایندگی استفاده می شد .



:: موضوعات مرتبط: اثر تخریبی کیت های کاهش مصرف سوخت و مواد افزودنی به بنزین , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد