عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1237
بازدید هفته : 1248
بازدید ماه : 5122
بازدید کل : 6025491
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 1237
:: بازدید هفته : 1248
:: بازدید ماه : 5122
:: بازدید سال : 51374
:: بازدید کلی : 6025491

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

پراید کجایش استاندارد است؟!
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:37 | بازدید : 268 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )
پراید کجایش استاندارد است؟!


اگر این خودرو استاندارد است آیا کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن و حتی چین حاضرند آن را تولید کنند و به مردم شان بدهند؟ معلوم است که پاسخ منفی است! پس این چه استانداردی است که فقط در ایران جواب می دهد؟ تا کی باید با استاندارد دانستن این خودروهای بی کیفیت به مردم ایران بی احترامی کرد و مال آنها را ستاند و با جان شان بازی نمود؟
عصرایران - اگر در بین خودروهای سنگین، "هوو" مسوولیت قتل عام ایرانی های بی گناه را دارد، در میان خودروهای سواری، این پراید است که کشتار دائمی رانندگان و سرنشینان و عابران را عهده دار است!
آمار دقیقی درباره تعداد کسانی که توسط خودروی بی کیفیتی به نام پراید در طول بیش از یک دهه گذشته راهی گورستان ها شده اند در دست نیست اما همین اندازه مسلم است که پراید کوچک، بالاترین میزان تصادفات را در کشور به خود اختصاص داده است و با توجه به بدنه ضعیف و سیستم های نامطمئن ترمزش، در قتل و کشتار با هووی بزرگ رقابت می کند!
پراید خودرویی است متعلق به 25 سال پیش که خط تولید آن از سال 2000 در کره جنوبی نیز متوقف شده و هم اکنون افتخار تولید این خودروی خارج از رده در دنیا با شرکت ایرانی سایپاست.
پراید، برای سایپا، نقش چاه نفت را دارد، خودرویی ست با هزینه تمام شده پایین، قیمت رقابتی و مشتریانی که از سر ناچاری، مجبور به خریدش هستند!
از این رو، اگر مسایل انسانی و موضوعات پر اهمیتی مانند حفظ شأن شهروندان ایرانی را با کمال جسارت به کناری بگذاریم می توانیم به شرکت سایپا حق دهیم که چاه نفت خود را همچنان زنده نگه دارد و به تولید این خودروی پر سود و پر تیراژ ادامه دهد و به بالا رفتن ارزش سهامش در بورس دل خوش کند.
اگر در ادامه تولید خودروی نامتوازنی به نام پراید، شرکت سایپا به منافع کلان مادی اش می اندیشد و از این بابت بر او حرجی نباشد، باید به طور جدی و بی هیچ تعارفی به موسسه استاندارد خرده گرفت که چرا سالهای سال پراید را به عنوان خودرویی استاندارد به رسمیت شناخته و مجوز شماره گذاری به آن داده است؟!
آیا منافع مالی یک شرکت بر کل این همه خسارت های جانی و مالی که پراید به ملت ایران تحمیل کرده است می چربد که موسسه استاندارد زیر مجوز پراید را همواره مهر و امضا کرده است؟
اخیرا هم خبر رسیده که این موسسه چند نوع پراید از جمله 141 و صبا را غیراستاندارد تشخیص داده و در همان حال ، به چند مدل دیگر پراید ،به عنوان خودروهای استاندارد همچنان اجازه استمرار تولید داده است!
این واقعا شاهکار است که خودرویی که اساس اش زیر سوال است با چند تغییر ، نامش از پراید 141 به سایپا 111 تغییر یابد و استاندارد تلقی شود!
اگر واقعا پراید با هر نام و عنوانی استاندارد است، آنگاه باید موسسه استاندارد و معیارهای آن را به طور جدی زیر سؤال برد کرد! اگر این خودرو استاندارد بود که کره ای هاه آن را همچنان تولید می کردند و به سایپا منتقل اش نمی کردند؛ آنها که از پول بدشان نمی آید!
موسسه استاندارد باید توضیح دهد که چرا با چند تغییر در خودرویی که در دنیا خارج از رده محسوب می شود، آن را در شمار خودروهای استاندارد تلقی می کند و اجازه می دهد یک شرکت خودروساز از رهگذر این مجوز و از جیب و کیسه مردم و به بهای جان و مال ایرانیان، به سودهای کلان برسد؟!
آیا موسسه استاندارد، حد و شان مردم ایران را در همین حد تعریف می کند و برای آنها استاندارد بالاتری قائل نیست؟
اگر این خودرو استاندارد است آیا کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن و حتی چین حاضرند آن را تولید کنند و به مردم شان بدهند؟ معلوم است که پاسخ منفی است! پس این چه استانداردی است که فقط در ایران جواب می دهد؟ تا کی باید با استاندارد دانستن این خودروهای بی کیفیت به مردم ایران بی احترامی کرد و مال آنها را ستاند و با جان شان بازی نمود؟
خبر موسسه استاندارد مبنی بر استاندارد دانستن تعدادی از انواع پراید (!)، خبر تلخی بود که نشان داد استاندارد احترام به شهروندان، هنوز در درجات پایینی قرار دارد!


:: موضوعات مرتبط: پراید کجایش استاندارد است؟! , ,
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد